Aktualności
List prezesa ZNP do pracowników oświaty
27 marzec 2017 31 marca przychodzimy do szkoły, ale nie pracujemy. Strajkujemy, bo zależy nam na edukacji i przyszłości naszego zawodu! Koleżanki, Koledzy! Stoimy przed ogromnym wyzwaniem zawodowym i obywatelskim: ostatniego dnia marca odbędzie się w całej Polsce strajk pracowników oświaty. Zawsze z uznaniem patrzyliśmy na inne grupy zawodowe, protestujące w tej formie: górników, pielęgniarki, […]
[27-03-2017]ZNP: Nie zgadzamy się na propozycje MEN dotyczące płac
23 marzec 2017 Wyrażamy zdecydowany sprzeciw wobec nowego modelu finansowania oświaty MEN. Związek Nauczycielstwa Polskiego dementuje przedstawione w mediach informacje o rzekomym podsumowaniu prac grup roboczych, a także dokonania jakichkolwiek ustaleń. Fakt ten jest przykładem dezinformowania opinii publicznej. 21 marca 2017 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyło się wspólne spotkanie grup roboczych, które pracują […]
[23-03-2017]Temat z okładki: Podwyżki 20-40 zł to nie dowcip
Płaca zasadnicza części nauczycieli jest niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę, które wzrosło w tym roku do 2000 zł. Tymczasem MEN proponuje waloryzację płac pedagogów tylko o 20-40 zł. Według ZNP ta propozycja „uwłacza godności zawodu nauczyciela – pisze „Głos Nauczycielski” nr 9 z 1 marca br. Oprócz tego w numerze: Marzec zapowiada się […]
[3-03-2017]ZNP wzywa Opolskiego Kuratora Oświaty
Do zaprzestania naruszania dóbr osobistych ZNP, tj. dobrego imienia, wiarygodności, wizerunku i renomy Związku oraz do usunięcia skutków tych naruszeń Pan Michał Siek Opolski Kurator Oświaty Związek Nauczycielstwa Polskiego wzywa do zaprzestania naruszania dóbr osobistych ZNP, tj. dobrego imienia, wiarygodności, wizerunku i renomy Związku oraz do usunięcia skutków tych naruszeń w sposób […]
[21-02-2017]Deklaracja na rzecz przeprowadzenia ogólnokrajowego referendum
Referendum szkolne z inicjatywy obywateli w sprawie reformy systemu oświaty. Więcej na: www.referendum-szkolne.pl Edukacja to obszar kluczowy dla rozwoju społecznego. Dlatego każda zmiana systemowa w oświacie wymaga rzeczowego uzasadnienia opartego na badaniach naukowych i szczegółowych analizach. W przypadku reformy minister edukacji Anny Zalewskiej brak jest głębszej analizy stanu polskiej edukacji, a tym samym merytorycznego uzasadnienia […]
[2-02-2017]