ZNP bierze udział w wysłuchaniu publicznym ws. Krajowego Planu Odbudowy
30 marca 2021
Trwają prace nad tzw. Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności. Przekazanie Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności do Komisji Europejskiej jest planowane pod koniec kwietnia.
Krajowy Plan Odbudowy jest przedmiotem szerszej dyskusji – 22 marca rozpoczyna się seria 5 wysłuchań publicznych (online) w tej sprawie. Istota wysłuchania polega na tym, że przedstawiciele rządu, którzy odpowiadają ostatecznie za kształt dokumentu, usłyszą opinie na temat dotychczasowej propozycji Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Pomysłodawcą i patronem tego przedsięwzięcia jest Podkomitet do spraw Rozwoju Partnerstwa – jedno z ciał, w którym zasiadają przedstawiciele zarówno rządu, samorządu, partnerów społecznych i gospodarczych a także przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego.
Przedstawiciele ZNP wezmą udział w drugim wysłuchaniu „Transformacja cyfrowa” we wtorek, 23 marca, które rozpocznie się o godz. 10.00 na platformie Zoom, a transmisja będzie na kanale YouTube (więcej informacji TUTAJ).
W drugiej części (godz. 10.25-11.55) głos zabierze prezes ZNP Sławomir Broniarz, natomiast po przerwie w III części (godz. 12.30-14.10) Aleksandra Wąsik, ZNP.
W ramach KPO planowane są inwestycje, których celem jest wyeliminowanie problemu wykluczenia cyfrowego i braku dostępu do szybkiego Internetu dla części mieszkańców kraju. Realizowane będą rozwiązania cyfrowe, w tym działania na rzecWebinar dla nauczycieli: Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
z cyfrowej szkoły (wyposażenie w laptopy uczniów i nauczycieli).
24 marca zapraszamy na webinar dla nauczycieli pt. Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać zarówno w sieci oraz wśród uczniów w szkole, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.
- Pierwszy z cyklu webinar odbędzie się 24 marca o godz. 17.00:
- Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować? Partner: Instytut Bezpieczeństwa Społecznego
UWAGA! Webinar będzie otwarty dla wszystkich chętnych. Wystarczy wejść w podany link i wpisać jedynie swoje imię oraz miejscowość, to własnie pod tym linkiem będzie transmisja: https://app.livewebinar.com/534-768-141
W czasie spotkania będziemy mówić o tym, że:
– nauczyciele są tzw. „first line practitioners” w temacie rozpoznania i wczesnego przeciwdziałania radykalizacji, dlatego tak ważne jest podnoszenie ich kompetencji w tym zakresie;
– nauka krytycznego myślenia, dialog jako kompetencja, non violent communication, nauka czytania mediów – to tylko podstawowe elementy wczesnej prewencji radykalizacji, które mogą być w zasobach szkoły i nauczycieli;
– nauczyciele muszą otrzymywać wsparcie władz samorządowych i Policji w systemowym odpowiadaniu na proces radykalizacji młodzieży – ale mogą też inspirować rozwiązania społecznościach lokalnych.
Kolejne webinary:
14 kwietnia Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy – patotreści, na co należy zwrócić uwagę. Partner: Fundacja Orange
12 maja Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne. Partnerem jest Głos Nauczycielski, a partnerami merytorycznymi poszczególnych webinarów są Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Fundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.